Kjøpsbetingelser for Hjertebrød

1. Bestilling og betaling

  • Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer ikke merverdiavgift, da vi i henhold til norsk skatterett ligger under omsetningsgrensen for plikt til å betale MVA.
  • Bestillinger må legges inn senest onsdag kl. 20:00 for avhenting samme uke.
  • Betaling skjer ved bestilling via vår nettbutikk.
  • Bestillinger bekreftes via e-post etter at betalingen er registrert.

2. Avhenting

  • For tiden tilbyr vi kun avhenting av varer (ingen levering).
  • Bestilte varer kan hentes på fredag eller lørdag i våre åpningstider.
  • Du finner detaljerte hentetider i vår avhentingsguide.
  • Varer som ikke hentes innen avtalt tid refunderes dessverre ikke, da dette er ferskvarer.

3. Produktinformasjon

  • Alle våre produkter er håndlaget med omhu og av høykvalitets ingredienser.
  • Varene blir bakt ferske etter bestilling.
  • Vær oppmerksom på at smak, utseende og tekstur kan variere noe fra gang til gang på grunn av bruk av naturlige ingredienser og håndverksprosesser.
  • Informasjon om ingredienser og allergener finner du på produktsidene.
  • Vi anbefaler å konsumere produktene samme dag som de hentes for best mulig smaksopplevelse.
  • Du finner en guide til lagring og frysing av produktene her [bloggartikkel kommer].

4. Avbestilling

  • Avbestilling må skje senest torsdag kl. 12:00 for å få full refusjon.
  • For å avbestille, send en e-post til kontakt@hjertebrød.no med ordrenummer og kontaktinformasjon.

5. Reklamasjon og tilbakemelding

  • Av hensyn til mathygiene og ferskhet på produktene kan vi dessverre ikke tilby retur av matvarer.
  • Dersom du ikke er fornøyd med våre produkter, vil vi gjerne høre fra deg slik at vi kan forbedre oss. Send din tilbakemelding til kontakt@hjertebrød.no med beskrivelse av hva som ikke møtte forventningene dine.
  • Ved alvorlige kvalitetsavvik eller feil på produktene kan vi tilby refusjon av kjøpesummen eller erstatningsprodukter ved neste bestilling. Slike saker vurderes individuelt.

6. Angrerett

  • I henhold til norsk lov gjelder ikke angrerett for matvarer og andre produkter som forringes raskt.
  • For eventuelle ikke-matvarer i vårt sortiment gjelder standard angrerett på 14 dager.

7. Personvern

8. Force majeure

  • Hjertebrød er ikke ansvarlig for forsinkelser eller uteblitte leveranser som skyldes forhold utenfor vår kontroll, som for eksempel strømbrudd, naturkatastrofer, sykdom eller andre uforutsette hendelser.

9. Tvister

  • Ved tvister mellom Hjertebrød og deg, vil vi forsøke å løse disse i minnelighet.
  • Norsk lov gjelder for kjøp gjennom vår nettbutikk.
  • Tvister som ikke kan løses i minnelighet, kan bringes inn for Forbrukerrådet.

10. Kontaktinformasjon

  • For spørsmål om bestilling eller andre henvendelser, kontakt oss på:
    • E-post: kontakt@hjertebrød.no

11. Spesielle forhold

  • Vi forbeholder oss retten til å avvise bestillinger ved kapasitetsbegrensninger.
  • Ved spesialbestillinger eller større ordrer, ta kontakt med oss direkte for å avtale vilkår.

Sist oppdatert: 31.03.2025