Kjøpsbetingelser for Hjertebrød
1. Bestilling og betaling
- Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer ikke merverdiavgift, da vi i henhold til norsk skatterett ligger under omsetningsgrensen for plikt til å betale MVA.
- Bestillinger må legges inn senest onsdag kl. 20:00 for avhenting samme uke.
- Betaling skjer ved bestilling via vår nettbutikk.
- Bestillinger bekreftes via e-post etter at betalingen er registrert.
2. Avhenting
- For tiden tilbyr vi kun avhenting av varer (ingen levering).
- Bestilte varer kan hentes på fredag eller lørdag i våre åpningstider.
- Du finner detaljerte hentetider i vår avhentingsguide.
- Varer som ikke hentes innen avtalt tid refunderes dessverre ikke, da dette er ferskvarer.
3. Produktinformasjon
- Alle våre produkter er håndlaget med omhu og av høykvalitets ingredienser.
- Varene blir bakt ferske etter bestilling.
- Vær oppmerksom på at smak, utseende og tekstur kan variere noe fra gang til gang på grunn av bruk av naturlige ingredienser og håndverksprosesser.
- Informasjon om ingredienser og allergener finner du på produktsidene.
- Vi anbefaler å konsumere produktene samme dag som de hentes for best mulig smaksopplevelse.
- Du finner en guide til lagring og frysing av produktene her [bloggartikkel kommer].
4. Avbestilling
- Avbestilling må skje senest torsdag kl. 12:00 for å få full refusjon.
- For å avbestille, send en e-post til kontakt@hjertebrød.no med ordrenummer og kontaktinformasjon.
5. Reklamasjon og tilbakemelding
- Av hensyn til mathygiene og ferskhet på produktene kan vi dessverre ikke tilby retur av matvarer.
- Dersom du ikke er fornøyd med våre produkter, vil vi gjerne høre fra deg slik at vi kan forbedre oss. Send din tilbakemelding til kontakt@hjertebrød.no med beskrivelse av hva som ikke møtte forventningene dine.
- Ved alvorlige kvalitetsavvik eller feil på produktene kan vi tilby refusjon av kjøpesummen eller erstatningsprodukter ved neste bestilling. Slike saker vurderes individuelt.
6. Angrerett
- I henhold til norsk lov gjelder ikke angrerett for matvarer og andre produkter som forringes raskt.
- For eventuelle ikke-matvarer i vårt sortiment gjelder standard angrerett på 14 dager.
7. Personvern
- Informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger finner du i vår personvernerklæring.
8. Force majeure
- Hjertebrød er ikke ansvarlig for forsinkelser eller uteblitte leveranser som skyldes forhold utenfor vår kontroll, som for eksempel strømbrudd, naturkatastrofer, sykdom eller andre uforutsette hendelser.
9. Tvister
- Ved tvister mellom Hjertebrød og deg, vil vi forsøke å løse disse i minnelighet.
- Norsk lov gjelder for kjøp gjennom vår nettbutikk.
- Tvister som ikke kan løses i minnelighet, kan bringes inn for Forbrukerrådet.
10. Kontaktinformasjon
- For spørsmål om bestilling eller andre henvendelser, kontakt oss på:
- E-post: kontakt@hjertebrød.no
11. Spesielle forhold
- Vi forbeholder oss retten til å avvise bestillinger ved kapasitetsbegrensninger.
- Ved spesialbestillinger eller større ordrer, ta kontakt med oss direkte for å avtale vilkår.
Sist oppdatert: 31.03.2025